آراد برندینگ
خانه / دستگاه پخت نان / انواع دستگاه پخت نان لواش تولید شده در ایران

انواع دستگاه پخت نان لواش تولید شده در ایران

امروزه در ایران شرکت های متخصصی در سراسر ایران انواع دستگاه های پخت نان لواش را با کارآمدی فراوان و با کیفیتی مستحکم تولید می کنند که تولید اینگونه ماشین آلات کمک زیادی به برخی صنایع غذایی کرده است.

انواع دستگاه پخت نان لواش

نان لواش چیست؟

نان یکی از اصلی ترین مواد غذایی برای مصرف روزانه انسان ها در تمام دنیا است. تولید نان به روش های سنتی بر می گردد به قرون حجر. در واقع مردمان گذشته با توجه به کشت گندم به این نتیجه رسیده بودند که برای سیری شکم خودشان، به تولید یک خمیر که ترکیبی از آسیاب شدن گندم یا جو می باشد با آب روی بیاوردند. از همان زمان تا به اکنون ماده اصلی تولید نان آرد به علاوه آب بوده است اما تغییراتی نیز در این مسیر صورت گرفته است.

در واقع می توان به این خمیر موادی همچون نمک، مایه خمیر، اسانس، شکر و روغن اضافه کرد. این در حالیست که اضافه کردن همین مواد گوناگون سبب شده در شهرهای مختلف و در تمام دنیا انواع گوناگونی از نان را داشته باشیم که هر کدام خواص، کاربرد، طعم و شکل مخصوص به خود را دارند. اما می توان گفت تقریبا تمامی آن ها برای استفاده در کنار غذا در وعده های مختلف روز استفاده می شود.

یکی از ده ها انواع نان، نان لواش می باشد. نان لواش در کنار نان سنگک به یکی از نان های کاملا شناخته شده و البته پر مصرف در ایران شناخته می شود. این نان اصولا به صورت بیضی، مستطیل و یا گرد می تواند باشد و ضخامت بسیار نازکی دارد. طعم خوشمزه، بافت یکدست و سبکی آن زبانزد است. قابل ذکر است پخت نان در همان عصر حجر به این صورت بود که خمیر را بر روی ظرفی در درون آتش و یا اینکه در درون یک محفظه گلی که به تنور گلی شناخته می شود، می پختند. اما امروزه شاهد آن هستیم که انواع دستگاه های پخت نان به کمک نانوا ها آمده اند و توانسته اند فواید بسیار زیادی را داشته باشند.

انواع دستگاه پخت نان لواش

معرفی دستگاه های پخت نان

ایران یکی از کشور های تولید کننده قدرتمند در حوزه ماشین آلات صنعتی و غذایی می باشد. بسیاری از تولید کننده ها سالیان زیادی است با نیروی کار متخصص در بزرگترین کارخانه ها مشغول به ساخت ماشین آلات روز دنیا هستند. دستگاه های پخت نان نیز از صنعت تولید عقب نمانده اند در در حال حاضر تعداد بسیار زیادی کارخانه در شهر هایی همچون مشهد، اصفهان، تهران، کرج، تبریز، ارومیه، کرمان مشغول به تولید هستند.

دستگاه های پخت نان یکی از دستگاه های لازم برای صنعت غذا هستند. همانطور که گفته شد مردم برای غذای روزانه خود و تامین نیاز بدنشان بدون شک به نان احتیاج دارند، حال تفاوتی ندارد چه نوع نانی باشد. قطعا در شهرهای مختلف انواع نان تولید می شوند که برخی از آن ها تنها مختص همان شهر و دیار است اما برخی دیگر همانند نمونه های زیر در کل کشور شناخته شده می باشند:

  • نان لواش
  • نان بربری
  • نان تافتون
  • نان سنگک
  • نان باگت
  • نان تست

انواع دستگاه پخت نان لواش

سازندگان ایرانی برای هر کدام از نان های بالا و دیگر نان های سنتی ماشین آلات پخت را اختراع کرده اند. حتی تولید ماشین آلاتی که مثلا امکان پخت چند نوع نان را داشته باشد نیز صورت می گیرد. به تمامی این دستگاه های تولیدی که به کمک نانوا و شاطر آمده اند و می توان به راحتی هر نوع نانی را در سریع ترین زمان ممکن و در کیفیت بالا پخت، دستگاه پخت نان گویند.

دستگاه های پخت نان انواع مختلفی دارند که اگر در کنار آن ها یک سری ماشین آلات کوچک دیگر و تجهیزاتی مدرن قرار گیرد سبب می شود که یک خط تولید کامل پخت نان در کنار نانوا ایجاد شود. می توان به دستگاه های زیر اشاره کرد که برند های مختلفی در داخل کشور مشغول به تولید آن ها هستند و هر کدام مزایا، طراحی و کارایی خاص خود را دارند.

  • دستگاه دوار پرتابل
  • دستگاه دوار ثابت
  • دستگاه پخت و برش نان تست
  • دستگاه پخت تونلی
  • انواع فر طبقه ای
  • انواع فر گردان

انواع دستگاه پخت نان لواش

تولید انواع دستگاه پخت نان لواش

نان لواش یکی از پر استفاده ترین نان ها در کشور می باشد. در تعداد بسیار زیادی از استان های کشور مردم روزانه به نانوایی های پخت نان لواش مراجعه می کنند و با توجه به نازک بودن نان ها تعداد زیادی خریداری می کنند. اما ممکن است در برخی استان ها مانند استان کرمان، که مردم از همان قدیم الایام اقدام به پخت نان تافتون با ضخامتی بسیار بیشتر از نان لواش کردند، تولید نان لواش چندان رایج نیاشد. اما می توان تعدادی از نانوایی ها را دید که برای دسته ای از مردم که نیاز روزانه شان نان لواش است، کار پخت را انجام می دهند. البته باید گفت نان لواش به وسیله ماشین آلات بسته بندی، در داخل پک های ۵ تایی یا بیشتر بسته بندی می شود و در سوپر مارکت ها برای مصارف خاص مردم به فروش می رسد.

سه نوع دستگاه پخت نان لواش به صورت کلی در اکثر شرکت های تولیدی در کشور ساخته می شود. اکثرا از این دستگاه ها برای پخت نان در نانوایی ها استفاده می شود اما ممکن است برخی صنایع غذایی و مکان هایی مانند رستوران ها که بسیار بزرگ هستند و نیاز بالایی به نان لواش و یا دیگر نان ها دارند در صورت داشتن فضای کافی، خودشان مستقیما به پخت نان دست بزنند.

  1. دستگاه پخت دوار پرتابل: این دستگا اصولا یک دستگاه گرد مانند بزرگی است که برای پخت نان لواش دارای صفحه ای چدنی با سوراخ هایی بر آمده می باشد که نان لواش را به خوبی می پزد. به جهت گردش صفحه پخت به آن دوار می گویند. و از آن جایی که حرارت برای پخت نان کاملا به صورت غیر مستقیم است و نان در معرض شعله مستقیم قرار نمی گیرد به آن پرتابل گویند.
  2. دستگاه پخت دوار ثابت: این دستگاه نیز دستگاه گردی با صفحه ای چدنی است که صفحه پخت آن می چرخد تا نان پخته شود. اما معمولا این دستگاه ها در معرض حرارت و شعه مستقیم هستند که باعث پختن نان می شود و به همین علت به آن دستگاه ثابت گویند.
  3. فر تونلی پخت نان: فر تونلی پخت نان یک فر طولانی تقریبا دو متری است که به شکل یک تونل است و خمیر وارد این تونل می شود تا پخته شود. این دستگاه تماما اتوماتیک می باشد و در ابتدای آن یک دستگاه خمیر ریز و در انتهای آن یک توری سرد کن قرار می گیرد و عملا کل کار پخت نان را انجام می دهد که باعث آسان شدن کار برای نانوا می شود.
جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
خانم جعفری
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09139950684
کانال تلگرام: salemachine@
پست الکترونیکی: Iranmachinesale@gmail.com

مطلب پیشنهادی

دستگاه پخت نان لواش کوچک

تولیدی دستگاه پخت نان لواش کوچک

دستگاه پخت نان لواش کوچک در کنار دستگاه های متری بزرگتری که در نانوایی ها …

آراد برندینگ